11 maart 2011

Nieuw in Adwords: Advertenties targetten op genereren conversies

Google Adwords lanceerde deze week de nieuwe mogelijkheid om op AD-groep niveau de Advertenties te laten verschijnen op de waarschijnlijkheid van het genereren van conversies. De advertentie met de meeste orders als gevolg krijgt dan prioriteit. Een korte toelichting is op zijn plaats voor deze mooie nieuwe mogelijkheid. Gebruik het en veel succes.


Er is dus een nieuwe advertentieroulatie-instelling in AdWords gelanceerd waarmee je het genereren van conversies kunt optimaliseren. Voorheen beschikte je over twee opties:

  • Optimaliseren voor het aantal clicks: advertenties die naar verwachting meer klikken zullen genereren, worden vaker weergegeven.
  • Rouleren van de Ad's: advertenties worden gelijkmatig weergegeven.
Met ingang van deze week kun je als nieuwe optie ervoor kiezen dat advertenties die naar verwachting meer conversies zullen genereren, vaker worden weergegeven.

Je moet voor deze nieuwe instelling natuurlijk wel de Conversies bijhouden. Dit stel je binnen jouw account in. Google gebruikt namelijk die gegevens van het hulpprogramma om te bepalen welke advertentie de meeste kans biedt op het genereren van conversies. Als Google niet voldoende gegevens tot haar beschikking hebben om een beslissing te nemen, geeft Google de advertentie weer die het meest waarschijnlijk klikken zal ontvangen.

Als je conversies bijhouden gebruikt, is de optie Optimaliseren voor conversies beschikbaar onder Advertentieweergave: advertentieroulatie, frequency caps op het tabblad Instellingen van elke campagne. Nadat je deze optie hebt ingeschakeld, is deze van toepassing op alle advertenties die op Google en op partnersites in het zoeknetwerk en Display Netwerk worden weergegeven.



De best presterende advertentie wordt nu anders, namelijk op conversies bepaald. Google hoopt dat we nu gemakkelijker met de advertenties kunnen testen en experimenteren. Zo kunnen we achterhalen welke advertenties het meeste succes hebben in het bereiken van de doelstellingen met Adwords.
Als je meer informatie over de advertentieroulatie-instellingen wilt, kan je die vinden in het Google helpcentrum

Heel veel succes met het binnenhalen van meer orders via Google Adwords. Deel je ervaringen met de nieuwe mogelijkheden hier als reaktie zodat iedereen ervan kan leren en profiteren.

Gr. OMA

1 opmerking:

  1. Ik had nog niet begrepen dat er een nieuwe advertentieroulatie-instelling in Adwords is ingesteld. Dankzij dit artikel weet ik hoe dat ik gebruik kan maken van deze nieuwe opties.

    BeantwoordenVerwijderen