27 oktober 2010

Minder geld besteden aan Google Adwords door verbeteren Adwords kwaliteitsscore

De Adwords Kwaliteitsscore bepaalt de hoogte van de klikprijs. Veel webwinkeliers houden hier geen rekening mee. Tijd voor een korte uitleg.



Hoe zit nu toch die kwaliteitsscore van Adwords in elkaar?
Welke betekenis heeft deze kwaliteitsscore voor jouw Adwords account.

De kwaliteitsscore zoals Google het ons uitlegt.

Er wordt een kwaliteitsscore berekend telkens wanneer jouw keyword(zoekwoord) overeen komt met een bepaalde zoekopdracht. Dit wil zeggen, elke keer dat met jouw zoekwoord een advertentie kan worden gegenereerd, vindt deze berekening plaats.


Deze kwaliteitsscore wordt op verschillende manieren gebruikt, onder andere voor het:

- beïnvloeden van de werkelijke kosten per klik (CPC's) van jouw zoekwoorden.
- schatten van de biedingen voor de eerste pagina die je in jouw account ziet.
- bepalen of een zoekwoord in aanmerking komt voor de advertentieveiling die plaatsvindt wanneer            een gebruiker een zoekopdracht invoert.
- bepalen van uw advertentiepositie.

Over het algemeen geldt hierbij: hoe hoger de kwaliteitsscore, des te lager jouw kosten en hoe beter ook de positie van jouw advertentie. Alles is er dus aan gelegen om voor een hoge Adwords kwaliteitsscore te zorgen.

De kwaliteitsscore draagt ertoe bij dat gebruikers op Google en in het Google Netwerk alleen de meest relevante advertenties te zien krijgen. Het AdWords-systeem werkt het beste voor alle partijen (adverteerders, gebruikers, uitgevers en Google) wanneer de weergegeven advertenties zoveel mogelijk voldoen aan de wensen van de gebruikers. Aangezien er vaker wordt geklikt op relevante advertenties, worden deze op een hogere positie weergegeven, wat resulteert in een hoger succespercentage.

Google zegt hier dus heel duidelijk dat indien de kwaliteit niet voldoet je CPC hoger wordt!
OMA zegt: "Lijkt me verstandig om daar eens naar te kijken!" ;-)


SUC6 en de groeten van OMA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten